Tydzień 1. By świat poznać i rozumieć, ćwiczyć zmysły trzeba umieć
Zamierzenia
wychowawczo-dydaktyczne:
- Kształtowanie u
dzieci świadomości własnego ciała.
- Uświadamianie dzieciom roli poszczególnych
zmysłów w percepcji świata.
- Rozpoznawanie przez dzieci i nazywanie
emocji przeżywanych przez siebie i innych.
- Rozwijanie umiejętności oddzielania prawdy
od fałszu.
- Rozwijanie u dzieci intuicji geometrycznej.
- Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „T”,
Tydzień 2. Między drzewami przemykają
promień słońca, krople deszczu
i jesienna muzyka
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania zjawisk
zachodzących w przyrodzie
jesienią.
jesienią.
- Uwrażliwianie dzieci na piękno przyrody
występujące w naturze, literaturze i sztuce.
- Kształtowanie u dzieci orientacji
przestrzennej na kartce.
- Nauka piosenki „Malowała jesień”.
- Zachęcanie dzieci do spędzania czasu na
świeżym powietrzu.
- Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „m"
Tydzień 3. Wiele zasad znamy, bezpieczeństwa przestrzegamy
- Poznanie przez dzieci sposobów radzenia sobie w
sytuacjach zagrażających
bezpieczeństwu własnemu i innych.
bezpieczeństwu własnemu i innych.
- Przybliżenie dzieciom sytuacji
zagrożeń oraz możliwości korzystania z telefonów
alarmowych.
alarmowych.
- Wdrażanie dzieci do stosowania
zwrotów grzecznościowych.
- Zachęcanie dzieci do pomagania
w domu w codziennych czynnościach.
- Kształtowanie pojęcia liczby 1.
- Wprowadzenie drukowanej i
pisanej litery "M”.
Tydzień 4. W naszej rodzinie miło czas płynie
- Wzmacnianie więzi rodzinnych.
- Poznawanie struktury rodziny.
- Kształcenie potrzeby
podejmowania działań na rzecz własnej rodziny.
- Uświadamianie dzieciom potrzeby
dbania o miłość i szacunek dla innych.
- Kształtowanie pojęcia liczby 2.
- Wprowadzenie drukowanej i
pisanej litery „a"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz