Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 11 września 2016

Tematyka relizowana z dziećmi we wrześniu



TEMATYKA REALIZOWANA W MIESIĄCU WRZEŚNIU


Tydzień 1. Rok szkolny zaczynamy, a więc książki zabieramy
·         Organizowanie zabaw ułatwiających dzieciom prezentowanie siebie i poznawanie
imion rówieśników.
·         Integrowanie grupy - budowanie serdecznej atmosfery i więzi emocjonalnej w grupie.
·         Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi dziećmi i nawiązywania z nimi bliższych znajomości.
·         Rozwijanie odpowiedzialności za poszanowanie sprzętów i zabawek jako wspólnej własności.
·         Zachęcanie dzieci do zagospodarowywania kącików zabaw i zainteresowań.
·         Wspólne ustalanie z dziećmi norm i zasad zachowania obowiązujących w grupie przedszkolnej.

Tydzień 2. Wspominamy wakacyjny czas: morze, góry i zielony las
·         Uwrażliwianie dzieci na piękno polskich krajobrazów.
·         Rozpoznawanie przez dzieci charakterystycznych elementów pejzażu Polski.
·         Omawianie zjawisk przyrody związanych z odejściem lata.
·         Rozbudzanie świadomości fonologicznej.
·         Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni.
·         Nauka piosenki „Kończy się lato”.

Tydzień 3. Co nam jesień w koszu niesie?
·         Dostrzeganie przez dzieci różnic między roślinami i zwierzętami żyjącymi w lesie i w parku.
·         Wielozmysłowe poznawanie przez dzieci warzyw i owoców, utrwalanie ich cech.
·         Zapoznawanie dzieci z gatunkami grzybów jadalnych i trujących.
·         Klasyfikowanie przez dzieci przedmiotów według podanego kryterium.
·         Porównywanie przez dzieci liczebności zbiorów.
·         Nauka na pamięć wiersza  J. Tuwima „Warzywa”.

Tydzień 4.  Wiemy, gdzie mieszkamy
·         Poznawanie przez dzieci pojęć związanych z adresem zamieszkania.
·         Poznawanie przez dzieci wybranych zasad ruchu drogowego.
·         Utrwalanie kierunków w przestrzeni.
·         Doskonalenie u dzieci umiejętności orientacji w przestrzeni w trakcie spacerów po okolicy.
·         Kształcenie u dzieci umiejętności zachowania się w miejscach publicznych;
w sklepie, na ulicy, w parku.
·         Zainteresowanie dzieci pracą policjanta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz